چرم چرمینه شیراز و رابطه آن با درمان کمردرد

برای دیگر کاربردهای این اصطلاح، لطفاً به چرم چرمینه شیراز مراجعه کنید.چرم به پوست حیواناتی گفته می شود که با دباغی درمان می شود.

از لایه ای از بافت که حیوانات را می پوشاند و دارای خواص مقاومتی و انعطاف پذیری مناسبی برای کار بعدی است، می آید. لایه پوست از بدن حیوانات جدا می شود، مو یا پشم آن جدا می شود، مگر در مواردی که این پوشش مودار در نتیجه نهایی حفظ می شود و متعاقباً تحت عمل دباغی قرار می گیرد.

چرم به عنوان ماده اولیه برای سایر آماده سازی ها استفاده می شود. رایج ترین پوست ها از گاو، گوسفند، بز، اسب، گاومیش، خوک و آبزیان مانند فوک ها و تمساح ها می آید.

هنر ساخت چرم برای دستیابی به محصولات تولیدی، کالاهای چرمی نامیده می شود، کلمه ای که از مراکشی، نوعی چرم براق، نازک و بسیار گران قیمت است.

کیف، مبلمان، ابزار و تجهیزات ورزشی، و برای چندین دهه ماندگاری دارد. ساخت چرم برای بیش از 7000 سال انجام شده است و تولید کنندگان اصلی چرم امروزه چین و هند هستند.

گروه های حقوق حیوانات ادعا می کنند که تولید و مصرف مدرن چرم تجاری و مصرف محصولات آن حیوانات را به طور غیراخلاقی می کشد.

بر اساس گزارش ارزیابی چرخه حیات (LCA) توسط سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، 99 درصد از پوست خام و پوست خام در تولید چرم استفاده می شود. از حیواناتی که برای تولید گوشت و/یا لبنیات بزرگ شده اند.