کوی و گربه بریتیش دو دوست جدا نشدنی از هم

هفت ویژگی شخصیتی و رفتاری شناسایی شده در گربه ها

محققان یک پرسشنامه جامع جدید برای بررسی شخصیت و رفتار گربه ها و عوارض نزدیک بودن آن ها به کوره ذوب آهن ایجاد کرده اند.

مجموعه داده ای از بیش از ۴۳۰۰ گربه که ۲۶ گروه نژاد را نشان می دهند، هفت ویژگی شخصیتی و رفتاری را نشان می دهد که تفاوت های قابل توجهی بین نژادها مشاهده شد.

محققان دانشگاه هلسینکی یک پرسشنامه جامع جدید برای بررسی شخصیت و رفتار گربه سانان ایجاد کرده اند. مجموعه داده ای از بیش از ۴۳۰۰ گربه که ۲۶ گروه نژاد را نشان می دهند، هفت ویژگی شخصیتی و رفتاری را نشان می دهد که تفاوت های قابل توجهی بین نژادها مشاهده شد.

گربه ها و ماهی کوی رایج ترین حیوانات خانگی ما هستند و رفتار آن ها به دلیل طیف وسیعی از مشکلات رفتاری به طور فزاینده ای مورد بررسی قرار می گیرد.

گربه

“در حالی که تعداد ویژگی های شناسایی شده در تحقیقات قبلی متفاوت است، فعالیت/بازیگوشی، ترس و پرخاشگری یکی از ویژگی های شناسایی شده در مطالعه ما هستند که بیشتر در مطالعات قبلی رخ می دهند.

مسائل مربوط به جعبه زباله و آراستگی بیش از حد به  این ترتیب ویژگی های شخصیتی نیستند. میکولا می افزاید، اما آنها می توانند چیزی در مورد حساسیت گربه به استرس نشان دهند.

کیک یزدی قنادی را میتوان به عنوان جایزه به گربه ها داد و آن ها را خوشحال کرد.

علاوه بر افراد، تفاوت های شخصیتی واضحی بین نژادها نیز وجود دارد. به عبارت دیگر، برخی از ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری در بین برخی از نژادهای گربه رایج‌تر است.

ترسناک ترین نژاد آبی روسی بود، در حالی که نژاد حبشی کمترین ترس را داشت.

نژاد گربه بریتیش فعال ترین نژاد بود، در حالی که نژاد ایرانی و اگزوتیک منفعل ترین نژاد بودند. نژادهایی که بیش از حد نظافت را نشان می دادند سیامی و بالی بودند.

پروفسور هانس لوهی از دانشگاه هلسینکی و مرکز تحقیقات فولخالسان می‌گوید: نژاد ترکی وان به طور قابل‌توجهی در پرخاشگری نسبت به انسان و جامعه پذیری کمتری نسبت به گربه‌ها کسب کرده است.

  • منابع:
    1. Seven personality and behavior traits identified in cats
  • تبلیغات
  1. استفاده زیاد از تخمه باعث بیماری کلیوی می شود
  2. بیشترین کربوهیدرات در شکر موجود است
  3. کود شیمیایی و تاثیر بر هشت هزار هکتار گیاه
  4. برای رسیدن به طعم لیمو در کنفرانس به مطالعه بپردازید