سیم افشان 2/5 را به هم ببافید و شالگردن ضد حریق بسازید

تحقق ارزش، که باید از طریق استفاده از رویکردهای تحلیلی و فرآیندهای اجرا به دست آید، با هدف به ارمغان آوردن منافعی از جمله بهبود تصمیم‌گیری.

حداکثر عملکرد مالی و کاهش ریسک‌ها که باید شامل ملاحظات عوامل اقتصادی، اجتماعی و محیطی باشد، است.

در مورد دارایی های سیم افشان 2/5 برق، هدف AM یا LCM به حداقل رساندن هزینه چرخه عمر (LCC) یا به حداکثر رساندن ارزش دارایی های کابل، در چارچوب محدودیت های قابلیت اطمینان سیستم قدرت است.

2.2 مواد عایق کابل جدید
با افزایش تقاضا برای نیرو و نیاز به ظرفیت انتقال بیشتر، HV/HV اضافی (HV/EHV) به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار گرفته است. جریان مستقیم HV (HVDC) و کابل کشی زیردریایی اجرا شده است، به عنوان مثال.

شبکه‌های مقیاس بزرگ را به هم متصل می‌کنند و به دلیل رونق بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر فراساحلی توسعه بیشتری می‌یابند.

برای مثال، فرانسه چهار پیوند زیردریایی HVDC را با بریتانیای کبیر، ایرلند و اسپانیا اجرا کرده است. افزایش فاصله انتقال و سطح ولتاژ چالش هایی را در برآوردن الزامات عایق، از نظر قابلیت اطمینان سیستم و ایمنی پرسنل ایجاد کرده است.

نگرانی در مورد بازیافت یا دفع کابل های بازنشسته به نوآوری مواد عایق و فناوری تولید کابل کمک کرده است.

برخلاف عایق کابل های پلی اتیلن متقاطع (XLPE)، کابل های پلی پروپیلن (PP) می توانند در پایان عمر خود بازیافت شوند که سازگار با محیط زیست است. با این حال، به منظور افزایش استحکام مکانیکی PP، الاستومر پلی الفین (POE) با ترکیب مذاب معرفی شد.

علاوه بر این، نانوذرات اکسید منیزیم اصلاح‌شده سطحی (MgO) به ترکیبات PP/POE برای سرکوب تجمع بار فضایی وارد شده‌اند.

خاطرنشان می شود که محتوای MgO در مخلوط های PP/POE نباید از یک درصد تجاوز کند، در غیر این صورت خواص دی الکتریک نانوکامپوزیت ها به دلیل تجمع نانوپرکننده ها کاهش می یابد.

پیشرفت‌های جدید در سیستم‌های عایق نانوپرکننده عمدتاً در کابل‌های HVDC است.