سیب و پارامترهای کیفی این ارقام مشابه رقم تجاری

مطالعات قبلی نشان می دهد که انواع سنتی سیب سفید مراغه دارای ویژگی های کیفی است که به خوبی توسط مصرف کنندگان پذیرفته شده و اثرات مفیدی بر سلامت انسان دارد.
هدف جمع آوری ۲۵ گونه سنتی سیب درختی مینیاتوری رشد یافته در کرواسی و تعیین، برای اولین بار با جزئیات زیاد، ویژگی های خارجی آنها (وزن، قد، عرض، شکل، رنگ)، ویژگی های کیفی داخلی (سفتی، شاخص تجزیه نشاسته، بلوغ) بود.
شاخص، غلظت جامد محلول، اسیدهای کل، نسبت جامد محلول به کل اسیدها، pH) و خصوصیات دانه، علاوه بر این، پلی فنل های فردی در گوشت و پوست با استفاده از RP-HPLC تعیین شد.
همه با گونه تجاری “Idared” مقایسه شد، پارامترهای کیفی این ارقام مشابه رقم تجاری بود، گوشت و پوست حاوی فلاوان-۳-اول، دی هیدروکالکن، اسیدهای فنولیک و فلاونول ها بود، در حالی که آنتوسیانین ها نیز در پوست یافت می شدند.
کل پلی فنل ها در پوست (۵۳۶-۳۸۰۱ میلی گرم در کیلوگرم وزن تر (FW)) و در گوشت (۷۹-۱۲۹۴ میلی گرم کیلوگرم-۱ FW) اکثر گونه ها بیشتر از انواع تجاری بود.
تجزیه و تحلیل اجزای اصلی سیب درختی سبز ممکن را بر اساس مقادیر پلی فنل نشان داد، با توجه به تنوع مشاهده شده از صفات کیفی و محتویات پلی فنل زیست فعال، گونه های سنتی پتانسیل پذیرش مصرف کنندگان و افزایش کشت را دارند.
سیب یکی از پرمصرف ترین میوه ها در جهان است، پس از چین، اتحادیه اروپا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیب است، در داخل اتحادیه اروپا، بزرگترین تولیدکنندگان لهستان، ایتالیا، فرانسه و آلمان هستند.
کل تولید سیب قرمز اتحادیه اروپا ۱۳٫۸ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ بود، واریته های تجاری غالب در اتحادیه اروپا عبارتند از «گلدن دلیشز»، «گالا» و «ایدارد»، اگرچه بسیاری از گونه های دیگر نیز رشد می کنند، سیب میوه‌ای سودآور است اما قیمت‌ها می‌تواند بسته به سال و کشور متفاوت باشد.
  • منابع:
    1. Traditional, Indigenous Apple Varieties, a Fruit with Potential for Beneficial Effects
  • تبلیغات: 
    1. راهکار فرمانده ارتش برای سرکوب اغتشاشگران
    2. ماجرای قتل عام پولدارها یک جهان را شاد کرد
    3. چگونه یک آجر سفالی توانست دنیا را متحول کند؟!
    4. با مصرف پرتغال خونی از سرطان خون جلوگیری کنید