زیره سبز در سال ۱۴۰۱ توانست شکم پنجاه کودک کارتن خواب را سیر کند

رشد زیره سبز در سال ۱۴۰۱ در شرایط مناسب بسیار آسان است. برای یادگیری نحوه کاشت زیره در باغچه خود ادامه دهید.

خورشید و دما
زیره را در مکانی پرورش دهید که حداقل 8 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید باشد. مناطق USDA برای رشد زیره 5-10 است.

گیاهان برای رسیدن به بلوغ و تولید بذرهای زنده به حداقل 120 روز دما در محدوده 60 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد) تا 80 درجه فارنهایت (27 درجه سانتیگراد) نیاز دارند.

زیره یخبندان را تحمل نمی کند به همین دلیل است که در آب و هوای سردتر بذرها را باید در داخل خانه شروع کرد. در دمای دیگر، زیره می‌تواند تا 90 درجه فارنهایت (32 درجه سانتیگراد) را تحمل کند.

آب و رطوبت
گیاهان زیره تقریباً به 1 اینچ آب در هفته نیاز دارند که اجازه می دهد خاک در فاصله بین آبیاری تقریباً خشک شود.

افزودن مالچ های سبک مانند بریده های چمن، کاه یا برگ های خرد شده به حفظ سطح رطوبت خاک در هوای بسیار گرم کمک می کند. گیاهان را می توان برای تامین رطوبت محیط بدون ایجاد خطر احتمالی پوسیدگی ریشه مه پاش کرد.

آب را با شلنگ یا قوطی آبپاش یا از شلنگ های خیسانده استفاده کنید و زمانی که گل ها و سر دانه ها شروع به قهوه ای شدن کردند، آبیاری را راحت کنید.

زیره سبز در ظرفی نسبت به گیاهانی که در زمین رشد می کنند به آبیاری بیشتری نیاز دارد.

خاک
گیاهان زیره سبز در خاک های حاصلخیز، با زهکشی خوب، شنی تا لومی بهتر رشد می کنند. خاک های سنگین تر به اصلاحاتی مانند پرلیت برای بهبود ظرفیت زهکشی نیاز دارند.

محدوده pH بهینه خاک 7.0 خنثی تا 7.5 است، اما زیره می تواند طیف وسیعی از 6.8 اسیدی ملایم تا 8.3 قلیایی را تحمل کند.

کود دهی
اوایل سال قبل از کاشت می توان یک نرم کننده ارگانیک خوب و متعادل خاک را به خاک اضافه کرد. به محض اینکه ساقه های گلدار شروع به رشد کردند.

گیاهان زیره را با یک کود مایع آلی متعادل تغذیه کنید. از استفاده از کودهای حاوی نیتروژن پرهیز کنید زیرا این کار باعث کاهش عطر و عطر دانه های برداشت شده می شود.