با کلاه ضد ریزش مو شیمی درمانی رشد موهای شما سه برابر می شود

معمولاً فردی که شیمی درمانی می کند، کلاه ضد ریزش مو شیمی درمانی را اجاره می کند و در هر جلسه انفوزیون در یک کولر قابل حمل با یخ خشک می آورد.

اگر علاقه مند به انجام این کار هستید، باید از قبل با پزشک و مرکز درمان سرطان خود هماهنگ کنید.

شما به یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا استخدام “کاپر” آموزش دیده نیاز دارید تا در هر جلسه انفوزیون کلاه ها را برای شما عوض کند.

اگر مرکز درمان سرطان شما یک فریزر بیوپزشکی دارد، ممکن است بتوانید کلاه های خود را شب قبل از جلسه انفوزیون در فریزر بیومدیکال نگهداری کنید.

تولیدکنندگان کمی وجود دارند که کلاه‌های سرد تولید می‌کنند، از جمله کلاهک‌های سرد پنگوئن، کلاهک‌های سرد کمو، و کلاهک‌های سرد قطبی.

سیستم‌های خنک‌کننده پوست سر – که سیستم‌های خنک‌کننده خودکار نیز نامیده می‌شوند – از کلاهکی استفاده می‌کنند که به یک دستگاه تبرید کوچک و کنترل‌شده توسط کامپیوتر متصل است.

دستگاه تبرید مایع خنک را در کل جلسه انفوزیون شیمی درمانی در کلاه به گردش در می آورد، بنابراین نیازی به تعویض کلاهک مانند کلاهک های سرد دستی نیست.

از تیم مراقبت خود بپرسید که آیا سیستم های خنک کننده پوست سر در مرکز درمانی که قصد دریافت شیمی درمانی را دارید وجود دارد یا خیر.

پروژه راپونزل، یک سازمان غیرانتفاعی که به افراد کمک می کند تا به خنک کننده پوست سر دسترسی پیدا کنند، فهرستی از مراکز درمان سرطان در ایالات متحده دارد که دارای سیستم های خنک کننده پوست سر یا فریزرهای زیست پزشکی برای کلاه های سرد هستند.

هنگام استفاده از کلاه های سرد یا سیستم خنک کننده پوست سر در طول درمان شیمی درمانی، هوشمندانه است که برای جلوگیری از آسیب و کمک به حفظ کیفیت مو با موهای خود ملایم تر باشید. توصیه می شود که:

از شامپوی ملایم استفاده کنید

به آرامی شانه و مسواک بزنید

تا سه ماه پس از انجام شیمی درمانی از رنگ کردن موهای خود خودداری کنید

از استفاده از سشوار، غلتک داغ و اتوهای صاف کننده خودداری کنید