بادمجان منبع ترکیبات فنلی و از بین بردن رادیکال های آزاد

یک وعده بادمجان لامپی می تواند حداقل ۵ درصد از نیاز روزانه فرد به فیبر، مس، منگنز، B-6 و تیامین را تامین کند، همچنین حاوی سایر ویتامین ها و مواد معدنی است، علاوه بر این، بادمجان منبع ترکیبات فنلی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند.

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که به بدن در از بین بردن رادیکال های آزاد کمک می کنند، مولکول های ناپایداری که در صورت تجمع در مقادیر زیاد می توانند به سلول ها آسیب برسانند، غذاهای حاوی آنتی اکسیدان ممکن است به پیشگیری از طیف وسیعی از بیماری ها کمک کنند.

از جمله آنتی اکسیدان های موجود در بادمجان شمال می توان به آنتوسیانین ها از جمله ناسونین، لوتئین و زآگزانتین اشاره کرد، کدام غذاها منابع خوب آنتی اکسیدان هستند؟ در اینجا پیدا کنید.

فیبر، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین B-6 و آنتی اکسیدان های موجود در بادمجان لامپی گلخانه ای همگی از سلامت قلب حمایت می کنند، یک بررسی منبع قابل اعتماد منتشر شده در سال ۲۰۱۹ نشان داد که خوردن غذاهای حاوی فلاونوئیدهای خاص، از جمله آنتوسیانین ها، به کاهش نشانگرهای التهابی که خطر بیماری قلبی را افزایش می دهند، کمک می کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که زنان میانسالی که بیش از ۳ وعده در هفته زغال اخته و توت فرنگی (منابع خوب آنتوسیانین) مصرف می کنند، نسبت به کسانی که کمتر از این میوه ها مصرف می کنند، ۳۲ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند.

در تحقیقات دیگری، بادمجان سفید مینیاتوری محققان به این نتیجه رسیدند که زنانی که مصرف زیاد آنتوسیانین‌ها را داشتند، نسبت به زنانی که کمتر از این ترکیبات مصرف می‌کردند، به طور قابل توجهی فشار خون پایین‌تر و سفتی کمتری در شریان‌ها داشتند.

با غذاهای دیگری که می توانند سلامت قلب را تقویت کنند آشنا شوید.

  • منابع:
    1. Eggplant health benefits and tasty tips
  • تبلیغات: 
    1. مردی میلیاردر که تمامی دارایی خود را از دست داد!!
    2. ساخت شیر آبی که از ضایعات تلفن همراه تولید شده است
    3. تیراندازی پسر بچه سه ساله از زیر پتو
    4. پزشکی که با استفاده از تجهیزات دندان پزشکی توانست ازدواج کند