اندازه یکنواخت ماکارونی با حداقل تعداد ذرات نشاسته ای

تولید ماکارونی طرح دار مرغوب با آسیاب گندم دوروم با کیفیت بالا آغاز می شود، قبل از آسیاب، دانه های گندم دوروم را از هرگونه مواد خارجی که از مزرعه می آید تمیز می کنند و سپس برای تمیز کردن لایه خارجی سبوس، مسواک می زنند.

همانطور که گندم وارد آسیاب ماکارونی آشیانه ای می شود، غلتک ها سبوس و جوانه را حذف می کنند، در حالی که آندوسپرم به قطعات درشت شکسته می شود، از طریق الک کردن، ذرات آندوسپرم از سبوس جدا شده و آسیاب می‌شوند و آرد سمولینا با اندازه و کیفیت ذرات صحیح ایجاد می‌شود.

سپس بلغور با آب مخلوط می‌شود و خمیری به‌دست می‌آید و خمیر را ورز می‌دهند تا به قوام مناسب برسد، گندم دوروم با پروتئین بالا مطلوب است زیرا به طور کلی سمولینا با اندازه یکنواخت با حداقل تعداد ذرات نشاسته ای تولید می کند و بنابراین در طول اختلاط به طور یکنواخت هیدراته می شود.

سپس خمیر ورز داده شده از طریق ماکارونی سبوس دار یک “لمیناتور” برای اشکال صاف مانند لازانیا اکسترود می شود و تالیاتل، یا از طریق قالب‌ها یا قالب‌های مختلف شکل دلخواه را برای سایر انواع ماکارونی می‌دهند (قالب‌های گرد برای پاستاهای کوتاه، مستطیل برای پاستاهای بلند) فرآیند اکستروژن یک سپر پروتئینی محکم در اطراف مولکول های نشاسته ایجاد می کند تا ساختار قوی و الاستیک پاستا را فراهم کند.

خمیر اکسترود شده از طریق خشک‌کن‌هایی فرستاده می‌شود که هوای گرم را برای چند ساعت به گردش در می‌آورند تا خمیر نچسبد و گلوله‌ای ایجاد نکند و محافظ پروتئین را تقویت کند.

خشک کردن ماکارونی فرمی پیکولی، که تضمین می‌کند قوی و ماندگاری طولانی‌تری خواهد داشت، ظریف‌ترین مرحله در کل فرآیند تولید است، خشک‌کردن ماکارونی کوتاه در طی تسمه‌های خشک‌کن حرکت می‌کند.

ماکارونی بلند به دلیل ضخامتی که دارد به زمان خشک شدن بیشتری نیاز دارد، آن را به چوب آویزان می کنند و در پایان فرآیند خشک کردن به طول می برند، اگر ماکارونی به درستی خشک نشود، ممکن است ترک خوردگی ایجاد شود.

  • منابع:
    1. Pasta’s History and Role in Healthful Diets
  • تبلیغات: 
    1. کاشی ها عناصر واحدی از خاک رس پخته شده
    2. برای دور کردن سوسک باید سرویس بهداشتی را با سود بشویید!!
    3. سگ هاری که با بویدن اسانس شفا پیدا کرد!
    4. میوه خشک های طراحی شده برای کودکان تازه متولد شده!