انجير تازه خشک درجه يک بهترین درمان کننده بیماری صرع است

خشک کن خورشیدی یکی دیگر از روش های تولید انجير تازه خشک درجه يک برای تسریع کم آبی و کاهش قرار گرفتن میوه در فضای باز است که منجر به کاهش آلودگی می شود.

خشک کن های خورشیدی از همان منبع انرژی روش خشک کردن آفتاب استفاده می کنند، اما این فرآیند کارآمدتر انرژی است و فضا با پلاستیک یا شیشه پوشانده می شود. خشک کردن خورشیدی باعث کاهش آلودگی آفلاتوکسین می شود.

چیمی و همکاران عملکرد قابل قبول یک روش خورشیدی جدید توسعه یافته برای خشک کردن صنعتی انجیر در مراکش را توصیف کرده اند علیرغم نتایج دلگرم کننده، داده ها نشان داد که دامنه کاربرد تجاری فناوری های خورشیدی در خشک کردن انجیر با محدودیت هایی همراه است.

عاری بودن از آلاینده های فیزیکی و میکروبی، عدم وجود میوه های نارس، حفظ شکل طبیعی میوه و کاهش خسارت میوه از مهمترین ویژگی هایی است که در یک روش برداشت مناسب باید رعایت شود.

9 خاصیت باورنکردنی انجیر (و طرز تهیه‌ی 3 خوردنی خوشمزه با آن) • دیجی‌کالا مگ

در هنگام خشک کردن و نگهداری باید از کاهش کیفیت رنگ میوه و افزایش آلودگی میکروبی اجتناب شود. هدف از این مطالعه مقایسه روش های مختلف برداشت، خشک کردن و نگهداری انجیر خشک در رقم سبز به منظور حفظ کیفیت، کاهش ضایعات و آلودگی میکروبی بود.

باغ آزمایشی در استهبان، شهری در دشت های شرقی استان فارس در جنوب غربی ایران قرار داشت. استهبان (29°08′ شمالی، 54°02′ شرقی) در ارتفاع 1760 متری از سطح دریا قرار دارد و میانگین بارندگی سالانه آن 278 میلی متر است.

در طول فصل برداشت (مرداد و شهریور)، میانگین بارندگی، حداقل مطلق دما، میانگین دما، حداکثر دمای مطلق، حداکثر سرعت باد، میانگین رطوبت نسبی، نوسان رطوبت نسبی، میانگین تبخیر روزانه، میانگین ساعات آفتابی و حداکثر شدت نور به دست آمد.

به ترتیب 6 میلی متر، 11 درجه سانتی گراد، 26 درجه سانتی گراد، 40.8 درجه سانتی گراد، 15 m.s-1، 26، 41-12، 11 mm، 10.8 ساعت و 950 w.m-2 ثبت شد.